Bruslím rád, led je můj kamarád 4/10
4. 6. 2010
Metodický nácvik
Zásady
méně organizace, více radostného pohybu
opakování, hodně chválit – radost ze zlepšování
nácvik by měl probíhat hravou formou
dbát na provedení - názorná ukázka, opravovat
Bezpečnostní pravidla:
nenechávat děti volně manipulovat s bruslemi - pozor na zranění
používat vždy ochranné pomůcky - helmu, chrániče, pevné rukavice, vhodné oblečení
děti by měly dodržovat pokyny pedagoga - instruktora
děti nesmí bez dozoru dospělé osoby opustit ledovou plochu
pedagog musí mít přehled o všech svěřených dětech, které vyučuje
Metodická řada prvků základního bruslení:
první kroky na gumové podložce, první kroky na ledě, pády-vstávání
jízda vpřed - odraz jednou nohou - koloběžka, střídavé odrážení nohou – stromeček
jízda vpřed - buřtíky
jízda vpřed v souběžných vlnovkách
vyjíždění zatáček na obou bruslích
zastavení pluhem a smykem
jízda vzad
Kontrola výstroje a výzbroje: Pedagog by měl před výukou zkontrolovat výstroj a výzbroj, především brusle. V případně, že se dítěti viklá v botičce kotník, je důležité určit, proč. Může to být velikostí botičky, ale také nedostatečně zpevněnými vazy v kotníku. Pokud je příčina fyziologická- je nutné s výukou počkat.
Základní bruslařský postoj: Mírný podřep, zádové svaly a svaly sedací jsou v kontrakci, kotníky držíme zpevněné a rovně. Zdůrazňujeme protlačení pánve vpřed. Osa těla je v mírném náklonu vpřed, neboť přiměřený předklon pomáhá udržovat rovnováhu a zabraňuje nepříjemným pádům vzad. Paže jsou ve výši pasu, dlaně směřují k ledu. Hlavu držíme vzpřímeně
Metodický postup:
První fáze:
Zkontrolujeme výstroj a výzbroj. Upozorníme děti na bezpečnost při jízdě na bruslích.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář